JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Saturday 4 February 2012

BEKAS PENGARAH KAGAT MEMALUKAN WARGA TENTERA?

Di dalam KAGAT (Kor Agama Angkatan Tentera), para-para ustaz ini amat dihormati oleh warga tentera tidak kita dari yang berugama Islam mahu pun dari yang Non-Muslim.  Setinggi mana pun pangkat anggota atau pegawai KAGAT ini, mereka lazimnya digelar `Ustaz' oleh warga tentera.

Berbeza dengan Jamil Khir sewaktu beliau mengetuai KAGAT dahulu.  Beberapa ustaz KAGAT sendiri yang terdiri daripada peringkat bawahan dan pegawai sering merungut dengan `tabiat' Jamil Khir yang terlalu protokol dan kadangkala seperti `gila hormat'.  Memang benar, di dalam tentera peringkat bawah wajib menghormati pegawai atasannya dan apabila berjumpa dengan pegawai atasan mereka hendaklah memberi `tabik' sebagai tanda hormat.

Jamil Khir, bekas Pengarah KAGAT

Namun demikian, kebanyakan pegawai-pegawai KAGAT mereka tidak terlalu `menuntut' kepada kewajipan memberi `tabik' ini.  Bagi mereka, cukup sekadar sesiapa sahaja yang bertemu mereka akan memberikan `Salam' (Assalamualaikum) kerana ucapan Salam tersebut akan mendapat pahala dan menjawabnya pun berpahala juga.  Sedikit sebanyak, rasa riak, takbur atau sifat meninggi diri akan hilang dengan hanya menjawab Salam tanpa menuntut `Tabik'.

Jamil Khir tidak sedemikian.  Beliau terlalu protokol sehinggakan sehinggakan peringkat bawahan tidak merasakan beliau sebagai Ustaz yang sering dikaitkan dengan sifat merendah diri dan tawadhuk.  Beliau meminati sukan golf, dan ke mana pun beliau pergi samada atas tugas resmi atau tidak, padang golf sudah semestinya buat Pengarah KAGAT ini.  Itu cerita dahulu sewaktu beliau berada di dalam tentera.  

`Istana' Jamil Khir

Kini, beliau menjadi Menteri yang menjaga Agama Islam.  Sudah tentu perangainya akan bertambah-tambah ganjil lagi.  Memiliki rumah yang mewah yang dikatakan hasil dari pinjamannya sewaktu di dalam tentera lagi kita tidak mahu pertikaikan, walaupun ada yang berkata layakkah beliau membuat pinjaman dengan harga rumah umpama mahligai itu dengan hanya menjadi Pengarah KAGAT?  Ada pula yang berkata, rumah itu tersergam indah sebaik sahaja beliau menjadi Senator dan Menteri.  Berbeza dengan Tuan Guru Nik Aziz yang menjadi MB Kelantan lebih dari 20 tahun, namun rumahnya tewas dengan rumah Ketua Cawangan Umno di Kelantan sahaja.  Jamil Khir berapa tahun menjadi Menteri?

Isu wang zakat yang melanda bekas Pengarah KAGAT ini tidak terjawab sehingga sekarang.  Jika ada pun jawapan, jelas terpesong dari jawapan Timbalan beliau Mashitah Ibrahim di Parlimen.  Rekod jelas menunjukkan wang zakat digunakan untuk membayar kos guaman menentang Qazaf yang difailkan oleh DS Anwar Ibrahim.  Ada yang sebut, ini adalah salah satu dari `Fisabillillah' iaitu menentang Qazaf dan layak menerima bantuan zakat. 

Terbaru pula, beliau dikaitkan dengan isu menggunakan wang Yayasan Taqwa bagi tujuan politiknya di Parlimen Jerai.  Beliau menafikan dan menuduh itu semua fitnah pembangkang.  Tetapi, kita baca semula Hansard Parlimen yang disertakan di dalam artikel di bawah ini;  Nilaikan semula Siapa Jamil Khir ini sebenarnya.  Warga tentera dan bekas tentera patut malu dengan perangai beliau.

Petikan Artikel Di Bawah Dari: mafiaboss2u.blogspot

Hansard Parlimen Buktikan Menteri Agama 1Malaysia 'PEMBOHONG BESAR'


Sila Baca Hansard Parlimen Dibawah Dan Bandingkan Kenyataan Jamil Khir Kepada Para Pemberita Akhbar.



 
PUTRAJAYA 3 Feb. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyifatkan dakwaan pembangkang bahawa beliau menggunakan peruntukan Yayasan Taqwa untuk program politiknya sebagai berniat jahat.

Katanya, permainan politik pembangkang sudah tidak amanah kerana sanggup mengetepikan aspek benar dan salah demi menimbulkan persepsi negatif rakyat.

"Dakwaan yang kata saya guna duit Yayasan Taqwa tidak betul,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Jamil Khir mengulas dakwaan Pemuda Pas Wilayah Persekutuan bahawa beliau menggunakan peruntukan Yayasan Taqwa yang berada di bawah Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) yang dipengerusikannya bagi membiayai program politiknya di Jerai, Kedah.


Laporan itu menyebut, Jamil Khir menggunakan peruntukan tersebut untuk memberi bantuan kepada masyarakat di Jerai iaitu kawasan yang akan ditandingi beliau pada pilihan raya umum akan datang. - BERNAMA

1 comment:

  1. Jika hati telah diwarnakan dengan sifat riak, kehidupan dimartabatkan oleh wang dan kuasa maka tidak hairan se"Islam" mana pun seseorang itu, se"ustaz" mana pun dia maka tidak hairanlah kalau menipu tetapi hairan kalau tidak menipu....ABU!!!

    ReplyDelete