JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Thursday 10 January 2013

EMAIL DARI WARGA TENTERA - SOAL SELIDIK DALAM KEM TELAH BERMULA

Saya telah menerima email dari seorang warga tentera yang merupakan seorang pengunjung setia Blog KOBAT ini.  Beliau masih berkhidmat dan tidak beberapa lagi akan bersara.  Berikut adalah email beliau kepada saya.  Bagi menjaga keselamatannya, identiti beliau tidak akan saya dedahkan.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Salam bang...

Tadi saya dan anggota di arahkan jawab soalan kaji selidik. Ada 7 soalan saja dan berkisar terhadap perkhidmatan dan kepuasan hati masing2 dlm perkhidmatan. Apa yang nak saya ceritakan disini ialah berkenaan soalan no 5 yang bertanyakan "adakah anda berpuas hati dengan bantuan yang telah diberikan oleh kerajaan?" Kalau jawab 'TIDAK', kena bagi alasan pendek dan jelas. Dan sebagai orang lama yang telah bertugas dalam pelbagai bahagian dan akan pencen tahun depan, saya menjawab TIDAK dan alasan saya, "Peruntukan kerajaan sangat terhad".

Ketika saya melintas di depan pejabat AO (Pegawai Tadbir) , saya terdengar AO dan CC (Ketua Kerani)  berbincang berkenaan maklumbalas anggota berkenaan kaji selidik itu. Dari apa yang saya faham, soalan no 5 itu lah yang menjadi kunci untuk mereka membuat kesimpulan berapa ramai tentera yang menyokong kerajaan dan berapa ramai yang tidak menyokong. Automatik saya termasuk dalam golongan yang tidak menyokong!! Hahaha!!

Saya tak heran...dah nak pencen pun...Bagi saya, selagi saya menyarung uniform ini, taat setia kepada Ikrar Kesatria dan YDP Agung tak ada siapa boleh pertikaikan. Namun begitu, saya tiadak akan bersetuju dengan kemungkaran dan kebejatan pemimpin yang merompak harta negara sepertimana yang ada sekarang.

LAWAN TETAP LAWAN!!! LAWAN SAMPAI MENANG!!! MAJU PR!!

No comments:

Post a Comment