JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Monday 12 November 2012

KOBAT CERAMAH DI KAWASAN NAJIB LAGI

Terlebih dahulu KOBAT mengucapkan ribuan terima kasih di atas jemputan SAMM Pahang untuk KOBAT menyampaikan ceramah di dalam Program Ceramah Jelajah Skandar Scorpene anjuran SAMM Kebangsaan dan SUARAM pada 10 hb Nov 2012 bertempat di Taman Indera Sempurna, Pekan baru-baru ini.

Sejajar dengan prinsip KOBAT iaitu menentang sebarang bentuk penyelewengan atau rasuah, lebih-lebih lagi melibatkan penjualan rahsia keselamatan negara, maka amat tepat KOBAT menerima jemputan dari pihak Penganjur malam itu.

Penyelaras KOBAT, Sdr Wfauzdin NS sedang berucap

Penceramah dari KOBAT, Sdr Wfauzdin NS yang juga admin kepada blog ini mengambil kesempatan untuk mengulas beberapa isu walaupun masa agak singkat bagi memberikan laluan kepada penceramah utama iaitu Sdr Badrul Hisham Shahrin atau Chegu Bard, Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan juga wakil peguam dari SUARAM.

KOBAT telah menyentuh isu skandal pembelian kenderaan RIV sepertimana yang pernah ditegur oleh Tuanku Sultan Johor.  Turut disentuh adalah berkaitan memorandum KOBAT yang telah diserahkan kepada Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim sewaktu Program Jelajah Merdeka Rakyat ke Pahang baru-baru ini, di mana memorandum tersebut turut meminta sekiranya Pakatan Rakyat memerintah Putrajaya, maka pemberian Elaun Sara Hidup setiap bulan hendaklah diberi kepada bekas-bekas tentera yang tidak berpencen mengikut tempoh perkhidmatan mereka.

Di antara yang hadir dalam Ceramah Jelajah Skandal Scorpene di Pekan
Pemberian 'One Off'" sebanyak RM 1, 000 kepada bekas-bekas tentera yang tidak berpencen ini amat jauh bezanya dari pemberian 'One Off' kepada bekas Guru-Guru KEMAS yang telah berkhidmat lebih dari 5 tahun, sedangkan kebanyakan bekas tentera yang tidak berpencen mereka telah berkhidmat lebih dari 10 tahun.

Turut disentuh adalah perkembangan yang amat positif di kalangan warga tentera kini untuk menukar tampuk pemerintahan kepada Pakatan Rakyat.  Oleh sebab kebangkitan dan kesedaran ini lah maka dapat dilihat bagaimana pihak mereka cuba untuk menekan warga tentera agar menjauhkan diri dari Pakatan Rakyat dengan berbagai kaedah dan cara, sedangkan di pihak Umno/Bn mereka bebas untuk berkempen di kalangan warga tentera.

KOBAT akan terus memberikan penerangan dengan apa jua cara untuk memberi kesedaran kepada warga tentera dan bekas tentera bahawa sudah sampai masanya negara ini perlu berubah menjadi sebuah negara yang bersih, adil dan selamat.

No comments:

Post a Comment