JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Friday 9 November 2012

INTIPATI MEMORANDUM KOBAT PADA JELAJAH SKANDAL SCORPENE DI PEKAN PADA 10 NOV 2012 (SABTU) INI


KUALA LUMPUR 8 Nov: Penyerahan memorandum tuntutan Kor Bekas Anggota Tentera/Perajurit (Kobat) kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini, membuktikan bekas tentera lebih menyakini kepimpinan KEADILAN dan Pakatan Rakyat berbanding Umno BN, kata Datuk Fauzi Abdul Rahman.

“Umno BN dakwa menjaga kebajikan bekas tentera, tiada sebab mengapa bekas tentera akan beri kepercayaan kepada pembangkang. Jelas hanyalah telahan kosong semata.

“Kenapa kita serahkan memorandum kepada Anwar? Kerana kita yakin dengan kepimpinan beliau. Kita yakin hanya Pakatan boleh merealisasi tuntutan,” kata Pengerusi Kobat Pahang itu kepada Keadilan Daily, hari ini.
 
 

Beliau yang juga Pengerusi KEADILAN Pahang itu berkata, perbincangan mengenai tuntutan yang dibangkitkan dalam memorandum akan diadakan dalam masa terdekat.

“Mengikut makluman, memorandum sedang disemak Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution. Selepas selesai, akan ada pertemuan untuk bincang lebih lanjut,” katanya.

Pada 4 November lalu, Anwar menerima memorandum tuntutan Kobat pada ceramah perdana Jelajah Merdeka Rakyat di Taman Seri Mahkota Aman, Kuantan, Pahang.

Ia memuatkan tuntutan berkaitan tiga aspek iaitu dasar dan pentadbiran, latihan dan kerohanian, keselamatan dan logistik agar dapat dilaksanakan setelah Pakatan berjaya ke Putrajaya.

Tuntutan itu boleh dibaca di sini.
 
Sumber:  KeadilanDaily
 
Nota:  InsyaAllah, pada Program Jelajah Skandal Scorpene Anjuran SAMM dan SUARAM di Taman Indera Sempurna, Pekan, Pahang pada 10 hb Nov 2012 (Sabtu) ini, wakil KOBAT akan diberi peluang untuk memberikan ceramah.  Intipati memorandum tersebut akan dinyatakan di dalam ceramah berkenaan.

1 comment:

  1. mintak lah back dated overtime , kerja lebih masa prorata 4jam sehari x jumlah tahun service ..saya geranti semua swing ..

    ReplyDelete