JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Wednesday 28 November 2012

GURU DIPECAT, KINI MENANTI WARGA TENTERA PULA?


Baru-baru ini kita dapat mengetahui kisah di mana seorang guru yang berkhidmat di Sekolah Rendah Agama di Labuan bernama Sdri Qatrun Nada Latfi telah dipecat akibat mengikuti satu program ceramah politik.

Tindakan zalim yang tidak berperikemanusiaan ini wajib ditentang.  Apakah satu jenayah apabila seseorang itu ingin mendapatkan haknya untuk mendapatkan maklumat dari berbagai pihak?  Adakah beliau melakukan kesalahan meninggalkan kelas untuk mendengar ceramah politik?  Tidak.  Beliau hadir di dalam program ceramah di luar waktu beliau bertugas.

KOBAT difahamkan, terdapat kes di dalam ATM akan meniru cara tersebut.  Sekiranya ianya benar, kami tidak akan berdiam diri untuk membela sesiapa sahaja dari warga ATM yang dizalimi angkara suruhan orang-orang politik.  Kami ingin mengingatkan semua pegawai di dalam ATM, bermuhasabahlah, berlakulah dengan adil kepada anak-anak buah sendiri tanpa takut dengan arahan parti politik yang bakal lingkup itu.

Jangan korbankan anak buah sendiri demi untuk menjaga perut pemimpin yang telah banyak mengaut hak-hak ATM.  KOBAT akan terus memantau perkara ini seperti kami memantau beberapa kes penyelewengan dan salah urus yang berlaku di dalam ATM

No comments:

Post a Comment