JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Sunday 10 February 2013

KOBAT FM SECARA RESMINYA SEBAGAI MEDIA ALTERNATIF WARGA TENTERA/BEKAS TENTERA/PERAJURUT

KOBAT melangkah satu lagi ke hadapan di alam maya apabila secara resminya Stesyen Radio KOBAT FM dilancarkan oleh Ketua Umum PKR, Dato' Seri Anwar Ibrahim pada 08 Feb 2013, sempena kunjungan beliau ke Pahang Timur.

KOBAT FM mula beroperasi awal Januari 2013 dan bersiaran sebagai siaran percubaan sehinggalah pada tarikh 08 Feb 2013 di mana tarikh radio ini dilancarkan.  Di antara penaja utama KOBAT FM adalah dari Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR, NGO JEBAT (Banteras Judi Internet) dan beberapa individu tertentu, termasuk dari warga tentera sendiri.


Pada program ceramah beliau di Taman Impian, Indera Mahkota, Kuantan pada malam tersebut, KOBAT FM telah dilancarkan dan seterusnya membawakan secara langsung melalui KOBAT FM ceramah Ketua Umum pada malam itu.  Pelancaran radio internet sebagai alternatif kepada warga tentera dan bekas tentera/perajurit disempurnakan apabila Ketua Umum menekan 'Horn' dan disertai dengan pancutan warna-warni serta asap sebagai simbolik.

Dato' Seri Anwar menekan 'horn' sebagai tanda pelancaran KOBAT FM sambil diperhatikan oleh Pengerusi KOBAT yang juga Pengerusi MPN Pahang, Dato' Fauzi Abdul Rahman
Beliau mengharapkan agar warga tentera terutamanya menjadikan stesyen radio ini sebagai sumber maklumat agar mereka dapat mengetahui dengan lebih jelas perkembangan isu-isu politik semasa serta dasar perjuangan Pakatan Rakyat.

Di antara krew KOBAT FM
Konti KOBAT FM di Taman Impian
Siaran Radio KOBAT FM boleh diikuti dengan hanya klik pada http://kobatfm.blogspot.com 

Siaran KOBAT FM akan dihebahkan melalui FaceBook Penyelaras KOBAT, Sdr Wfauzdin NS dan juga melalui fanpages KOBAT FM dan facebook KOBAT. 

No comments:

Post a Comment