JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Wednesday 6 February 2013

ANTARA ZAHID HAMIDI DAN LT JEN (B) DATUK GHAFIR, KITA PERCAYA MANA SATU?

Teramat marahnya Menteri Pertahanan, Zahid Hamidi kepada bekas Timbalan Panglima TD, Lt Jen (B) Datuk Ghafir apabila bekas Pegawai Kanan Tentera ini mendedahkan beberapa kepincangan yang berlaku khususnya berkaitan pembelian peralatan lojistik di dalam ATM.

Sebut soal pembelian senjata, siapa boleh dipercayai ?

Selaku warga tentera atau bekas tentera, kita boleh meyakini siapa di dalam hal ini?  Siapa yang lebih arif di dalam aspek teknikal ketenteraan?  Zahid Hamidi atau Lt Jen (B) Datuk Ghafir?  Adakah Zahid Hamidi mahu kita lupa kisah pembelian kapal selam Scorpene yang melibatkan komisyen lebih kurang RM500 Juta itu atau kisah pembelian kenderaan RIV untuk pasukan Komando yang ditegur oleh Ke Bawah Duli Tuanku Sultan Johor itu?

Cara Zahid Hamidi itu seolah merendah-rendahkan bekas Timbalan Panglima TD yang sememangnya terkenal sewaktu berkhidmat sebagai Pegawai Kanan Tentera yang jujur dan ikhlas.  Mudah saja untuk tentu siapa lebih layak untuk dipercayai atau tidak. Lt Jen (B) Datuk Ghafir adalah tentera yang masak dengan dunia ketenteraan dan tahu menggunakan peralatan ketenteraan. Zahid hanya menteri dan orang politik yang mempunyai rekod perjuangan politik yang boleh dipertikaikan.  
 
Kami yakin, warga tentera dan bekas-bekas tentera lebih yakin dengan mantan Timbalan Panglima TD itu daripada Zahid Hamidi yang dulunya bersama kumpulan DS Anwar Ibrahim, kemudiannya ditahan sekejap, keluar TV mengaku salah menyokong DS Anwar Ibrahim dan dapat jadi Menteri.  
 

No comments:

Post a Comment