JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Tuesday 3 April 2012

BEKAS TENTERA: BN KEHILANGAN UNDI TENTERA

PETALING JAYA: Barisan Nasional (BN) dan bukan pembangkang yang menyaksikan kemerosotan sokongan daripada mereka yang berkhidmat di dalam tentera, kata Persatuan Veteren Tentera Udara Diraja Malaysia.

Presidennya Shahrin Osman berkata, berdiam diri kerajaan ke atas kontroversi yang menyelubungi perolehan tentera boleh menyebabkan tindak balas pilihanraya. "Pembangkang memberitahu cerita-cerita ini, warga tentera dan bekas-bekas tentera akan mengundi untuk pembangkang," kata bekas Sarjan Penerbangan itu.

"Kerajaan harus menentang tuntutan-tuntutan ini dengan membuktikan kepada orang ramai apa yang mereka lakukan itu betul. Tetapi masalahnya tidak ada pendekatan dari kerajaan untuk mengatasi masalah ini, "katanya kepada FMT.

Beliau menjawab kenyataan Timbalan Menteri Pertahanan, Abdul Latiff Ahmad yang memberitahu Parlimen semalam bahawa mempolitikkan isu perolehan peralatan tentera akan menyinggung perasaan warga tentera dan mereka pasti akan menyokong BN.

Shahrin juga berkata bahawa kebanyakan bekas anggota tentera tidak mempercayai media arus perdana, terutamanya Utusan Malaysia milik Umno.

"Saya hanya bercakap dengan sebahagian daripada mereka, dan mereka mengatakan mereka tidak membaca Utusan sekarang. Ia hanya membawa 'kisah-kisah manis' (dari kerajaan), "katanya.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, Pakatan Rakyat telah mempersoalkan perolehan peralatan pertahanan kerajaan.

Ini termasuk salvos terhadap kapal selam Scorpene, RM9 bilion untuk enam Pertempuran Kapal pesisir (LCS), kira-kira RM2 bilion untuk Mindef projek IT, RM7.55 bilion untuk pembawa perisai dan perkara-perkara lain./FMT (Terjemahan dari B.Inggeris)

No comments:

Post a Comment