JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Friday 14 March 2014

ANWAR CUBA DIAIBKAN, SEBALIKNYA IMEJ NAJIB TERUK TERCEMAR

Misteri kehilangan Pesawat MH370 adalah satu sejarah hitam buat negara kita.  Bagaikan hukuman terhadap rejim yang memerintah secara zalim, apatah lagi tragedi itu berlaku sehari selepas sistem kehakiman negara ini tercemar dengan tindakan menghumban Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim ke dalam penjara selama 5 tahun.

Bukan bermaksud tragedi malang ini adalah kerana nasib yang menimpa Anwar, tetapi sebagai pengajaran atau untuk kita bermuhasabah tidak ada salahnya kerana kita perlu percaya bahawa setiap kezaliman itu ada hukumannya samada di dunia mahu pun di Akhirat.  Niat dihati rejim adalah untuk mengaibkan Anwar dengan sabitan kes Liwat II, tetapi Allah Maha Berkuasa secara tidak dijangka yang paling menanggung aib sekarang ini adalah Najib yang mengetuai rejim sekarang.  Seluruh dunia memperlekehkan kerajaan 47% ini dengan berbagai gelaran.  Tindakan lembab, bercakap bohong, tidak telus dan berbagai lagi diperkatakan kepada kerajaan kita apabila rejim gagal menangani isu kehilangan pesawat ini secara pantas.

Semenjak awal tragedi ini berlaku, kita dapati terlalu banyak percanggahan kenyataan dari pemimpin negara dan kenyataan dari pegawai eksekutif yang terlibat.  Kesemua mereka seolah-olah cuba untuk melindungi kesilapan masing-masing, dan tidak seorang pun yang berani mengaku salah jauh sekali untuk melepaskan jawatan sebagai tanda bertanggungjawab ke atas kejadian malang ini.  

Imej negara tercalar teruk jauh lebih teruk dari imej yang cuba dicalarkan oleh rejim terhadap Anwar Ibrahim.  Berbeza dengan Anwar, apabila tuduhan dibuat dan dijatuhkan hukuman kononnya bersalah, sokongan kepada Ketua Pembangkang ini bertambah kuat.  Perpaduan Pakatan Rakyat bertambah kukuh kerana rakyat sedar usaha untuk menguburkan kerjaya politik Anwar bukan baru.  Semenjak tahun 1998 lagi rejim telah berusaha untuk menghapuskan Anwar. "Dan mereka merancang, Dan Allah juga merancang, Dan Allah adalah sebaik-baik perancang".  Tragedi kehilangan Pesawat MH370 ini telah merosakkan imej Najib dengan teruk sekali.  

Paling memalukan rejim seolah-olah merasa bangga apabila sekumpulan "Pengamal Khurafat" dijemput kononnya bomoh untuk membantu mencari pesawat yang hilang.  Bermula dengan "teropong ajaib" dan "Bubu" yang digunakan sehinggalah ke tahap "Tikar Terbang Ala Do Re Mi" beserta dua biji kelapa yang digunakan oleh "Bomoh 1 Malaysia", ianya bukan sahaja dihina oleh dunia luar malahan menjadi bahan ketawa seluruh dunia.  Rakyat Malaysia menjadikannya sebagai bahan lawak di media sosial seperti facebook.  

Jika peristiwa ini berlaku di Jepun, nescaya pemimpin mereka dan beberapa Menteri mereka akan serta merta meletakkan jawatan kerana malu yang teramat sangat.  Sebab itulah Jepun jauh lebih maju dari negara kita kerana Jepun mempunyai budaya 'tahu malu' dan mempunyai integriti yang kuat di kalangan pemimpin mereka.  Negara kita, usah diharap berlaku sedemikian kerana pemimpin tahu rakyat boleh disuap dengan BR1M untuk pujuk hati mereka.

Sudah sampai masanya pemimpin negara yang ada sekarang meletakkan jawatan.  Janganlah kerana kebodohan kamu, rakyat dan negara menanggung malu.

1 comment:

  1. PokerStars Casino – Reviews, Ratings, Slots, Games - BBS
    BBSEON is one of the newest online gaming platforms available today. 아르고 캡쳐 The software is known 뉴 포커 디펜스 for 포커 카드 its simplicity, ease 바카라조작픽 and security. It provides  Rating: 2.5 · 먹튀 사이트 먹튀 프렌즈 ‎44 votes

    ReplyDelete