JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Tuesday 6 November 2012

DS ANWAR TERIMA MEMORANDUM KOBAT

Kelmarin, pada 04 hb November 2012 (Ahad) sempena Jelajah Merdeka Rakyat ke Negeri Pahang, KOBAT mengambil kesempatan tersebut untuk menyerahkan 'Memorandum Tuntutan KOBAT' kepada Ketua Pembangkang merangkap Ketua Umum KEADILAN, YB Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Sepatutnya memorandum tersebut telah diserahkan kepada pimpinan Pakatan Rakyat pada Konvensyen Pakatan Rakyat Pahang baru-baru ini tetapi memandangkan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia itu tidak dapat hadir, maka KOBAT menangguhkan penyerahan tersebut.

Penyerahan Memorandum Tuntutan KOBAT kepada Dato' Seri Anwar
Kelmarin, sewaktu Program Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat bertempat di Taman Seri Mahkota Aman, Batu 11, Kuantan, KOBAT telah menyerahkan Memorandum tersebut ke tangan Dato' Seri Anwar Ibrahim sendiri yang disaksikan oleh puluhan ribu yang hadir malam tersebut.  Penyerahan malam itu mendapat tepukan dari ramai bekas-bekas tentera yang hadir dan kebanyakannya menginap di kawasan berhampiran termasuk juga ramai warga tentera yang meraikan demokrasi hadir untuk mendapatkan maklumat semasa dari Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Ribuan yang hadir
Dato' Seri Anwar Ibrahim mengucapkan ribuan terima kasih di atas usaha KOBAT dan beliau berjanji akan bertemu dan bersemuka dengan KOBAT di dalam masa terdekat ini bagi membincangkan lebih lanjut tentang memorandum yang telah disampaikan itu.  

Apakah tujuan memorandum tersebut disampaikan?  Ianya tidak lain dan tidak bukan adalah untuk memberikan cadangan dan tuntutan kepada Pakatan Rakyat berkaitan tiga aspek yang terkandung di dalam memorandum tersebut agar dapat dilaksanakan sekiranya Pakatan Rakyat berjaya ke Putrajaya, InsyaAllah.

Tiga aspek penting tersebut melibatkan:

1.  Dasar dan Pentadbiran
2.  Latihan dan Kerohanian
3.  Keselamatan dan Lojistik

Tuntutan KOBAT bukan hanya untuk kepentingan pesara-pesara atau bekas tentera sahaja, tetapi lebih banyak menumpukan kepada kebajikan warga tentera yang sedang berkhidmat.  Di antara kandungan tuntutan tersebut telah kami siarkan sebahagiannya di dalam Blog ini dan akan kami siarkan dari semasa ke semasa.

KOBAT mengucapkan ribuan terima kasih kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim kerana sudi menerima memorandum kami.  Turut kami hargai adalah pihak Penganjur Program Ceramah malam tersebut yang telah memberikan sedikit ruang kepada KOBAT walaupun tidak dirancang lebih awal untuk menyerahkan memorandum berkenaan.

1 comment:

  1. ini lagi satu bersing gak jadi,kecin tak keluar dan berak jadi sembelit..tah apahapa..

    ReplyDelete