JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Tuesday 18 March 2014

Mejar Zaidi terharu dapat sokongan rakyat, NGO

KUALA LUMPUR 17 MAC: Kapten Mejar Zaidi Ahmad yang didakwa kerana membuat laporan polis mengenai dakwat kekal, menyatakan rasa terharu atas sokongan rakyat dan pelbagai Badan Bukan Kerajaan (NGO).

Katanya, sokongan orang ramai itu ditunjukkan melalui media sosial dan rombongan ke rumah beliau sendiri.

 
 
“Saya rasa terharu, mereka datang daripada jauh, berikan sokongan, ada juga yang menyokong melalui media sosial, saya hargai itu,” tulisnya di laman Twitter.

Kapten Mejar Zaidi Ahmad sebelum ini dituduh melanggar arahan Majlis Angkatan Tentera Malaysia dengan membuat laporan polis mengenai dakwat kekal yang digunakan dalam pengundian awal pada Pilihan Raya Umum ke-13 lalu.

Beliau dihadapkan ke Mahkamah, di mana sebutan kes dibuat pada 7 Februari lalu dan akan dibicarakan pada 8 hingga 10 April 2014 di Mahkamah Tentera Tentera Udara Malaysia (TUDM), Kuala Lumpur.

“Sekarang ini (saya) masih bertugas sebagai tentera, tetapi hanya di pejabat, tidak bekerja luar di bahagian penerbangan,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia memberikan sokongan kepada tindakan berani Mejar Zaidi.

Antaranya dengan mengambil gambar mereka bersama kad yang mengandungi mesej seperti “Gugur pertuduhan Mejar Zaidi” atau “Hukum SPR, bukan Mejar Zaidi”.

Beliau juga meminta pengguna laman sosial menyiarkan gambar tersebut dalam Facebook atau Twitter masing-masing dengan hashtag ‘#sokongzaidi’ sebelum perbicaraan bermula April nanti.

Sehingga kini, orang ramai menyatakan sokongan dalam laman Facebook ‘Sokong Mejar Zaidi TUDM’ yang menerima 20,000 tanda suka.

Selain itu, satu rombongan Bersih 2.0 yang terdiri daripada Maria, Naib Pengerusi Bersih (Semenanjung Utara), Datuk Dr Toh Kin Woon, ahli Sekretariat Mandeep Singh dan Adam Adli, serta bendahari Ikram Mustafa Basri telah melawat pegawai itu di rumahnya di Bertam, Kepala Batas pada 24 Februari lalu./KD

No comments:

Post a Comment