JEMPUT JOIN KAMI

JEMPUT JOIN KAMI
Klik Logo Di Atas

Followers

RADIO ONLINE KOBATFM

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

Klik tunein untuk dengar melalui peranti mudahalih.

Monday 17 December 2012

CERAMAH KOBAT (KOR BEKAS ANGKATAN TENTERA) DI KAWASAN FELCRA PULA

14hb Disember 2012 (Jumaat) baru-baru ini, KOBAT telah tampil di kawasan Felcra pula.  Inilah kali pertama KOBAT dijemput untuk menjejakkan kaki ke kawasan Felcra di mana sebelum ini KOBAT banyak dijemput di kawasan Felda sekitar Pahang.

Malam kelmarin bertempat di Felcra Air Hitam, satu kawasan di bawah pentadbiran Majlis Daerah Jempol tetapi diletakkan di kawasan Parlimen Jelebu KOBAT berceramah bersama pimpinan dari PAS iaitu YB Khalid Samad (MP Shah Alam) dan juga YB Taufik (Adun Paroi).  

Penyelaras KOBAT, Wfauzdin NS
Ceramah telah diadakan di halaman rumah seorang peserta Felcra yang dihadiri oleh seramai tidak kurang dari 300 orang penduduk tempatan termasuk berpuluh orang dari kaum Cina, India dan kelihatan juga di kalangan Orang Asal.  Saya juga sempat bertemu dengan beberapa orang wara tentera yang masih berkhidmat yang kebetulan bercuti dan juga ramai bekas-bekas tentera yang menjadi peneroka Felcra.

Adun Paroi, YB Taufik
MP Shah Alam, YB Khalid Samad
Di antara isu yang saya bangkitkan di dalam ceramah tersebut adalah berkaitan dengan beberapa kumpulan bekas tentera yang tidak berpencen melakukan perbuatan biadab yang memalukan bekas-bekas tentera seperti menonggeng punggung di hadapan rumah S.Ambiga.  Turut disentuh adalah bagaimana sewajarnya ATM dan juga persatuan bekas tentera tidak menjadi bahan mainan pemerintah semata-mata demi kepentingan politik mereka.

Penyerahan Borang seramai 60 orang menyertai PAS kepada YB Khalid Samad
KOBAT juga menyatakan betapa pentingnya warga tentera mendapatkan maklumat berkaitan isu semasa politik tanpa menyertai mana-mana parti politik.  Mereka tidak patut ketinggalan daripada orang awam yang kini semakin sedar betapa kerajaan yang ada sekarang patut diganti dengan kerajaan baru iaitu Pakatan Rakyat yang terbukti telah mentadbir beberapa negeri dengan cemerlang tanpa sebarang penyelewengan dan rasuah.

Suasana di dalam halaman dan luar halaman rumah kawasan ceramah

Seperti biasa, KOBAT terus menyenaraikan beberapa tuntutan KOBAT untuk kebajikan warga tentera dan bekas tentera sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih Putrajaya.  Teruskan bersama kami Kor Bekas Angkatan Tentera (KOBAT) untuk masa hadapan kita dan generasi akan datang.

No comments:

Post a Comment